E-post

Ett annorlunda nyhetsbrev

by

Jag har blivit ombedd att informera i organisationen vad jag arbetar med uppe på eCommerce. Så vilket format passar bättre än att göra ett ”nyhetsbrev” av det, nu när jag ansvarar för vår epostmarknadsföring? Dock är jag lite orolig för texten och innehållet (som tyvärr blivit i högerkant klippt pga iFrame). De flesta arbetar inte med […] Read more…

Fallgropar i digital marknadsföring – del 2

by
cpg online marketing multi channel

Du har väl läst del 1 av Fallgropar i digital marknadsföring? Här är del 2  med fler tips och råd för att inte fatta fel beslut när man planerar en digital kampanj. Bli förtrollad av tanken på nykundsbryt Strävan efter att uppnå högre försäljning kan göra att vi glömmer bort våra återkommande konsumenter, medlemmar, ambassadörer och […] Read more…

Therese tipsar 19 februari 2012

by

Fler upplever att de använder internet för mycket Minns ni när jag diskuterade i Nyhetsmorgon om att användare av onlinespel och sociala medier bevisat sig vara mer sociala än andra? I årets upplaga av .se’s  undersökning Svenskarna och Internet presenteras siffror om att fler och fler (främst ungdomar) upplever att de använder internet för mycket. Jag blir nyfiken på vad […] Read more…

Fallgropar i digital marknadsföring – del 1

by
love+my+iphone

Det händer trots allt att vi som jobbar med onlinemarknadsföring misslyckas med våra digitala kampanjer och det är inte alltid uppenbart vad som gått snett. Här är första delen av 2 om de vanligaste missarna, och ett par tips och råd för att inte riskera att göra samma tabbar på nytt. Glömma att sätta upp mål För att […] Read more…

Tips för mobilanpassade epostutskick

by
mailandroid

Epost i mobilen har vuxit från en marknadsandel på 4% till 20% på två år. Desktop-klienter som Outlook och Thunderbird har backat med ungefär lika mycket under samma tidsperiod. Oavsett om det är en app eller mobilsajt som ni bygger för era kunder måste ni anpassa er epostmarknadsföring till den nya, mobila strategin. Har ni funderat på hur ni […] Read more…

Svar från Wednesday Relations

by

Oj vad det verkar som att jag bråkar och står i. Men alldeles nyss fick jag detta svar från Victoria Ohlsson på Wednesday Relations, som jag skrev om i posten Företagen som inte följer lagen. Jag måste be om ursäkt för både regelbrott och uteblivet svar. Jag har, sedan jag började jobba på Wednesday Relations, […] Read more…

Therese Tipsar 4 november 2010

by

Track Online (and Offline) Marketing and ROITank om det var sa har enkelt. Men vanta, det är det. Kolla in: "MyNextCustomer" 45 Eye-Opening Examples of Newsletter DesignsVåga experimentera med nyhetsbrevsdesign, gränssnitt och layout. Mät sen vilket som får högst öppningsgrad. Google Buzz klar i domstolGoogle får betala 8,5 miljoner dollar till en fond för internetsäkerhet, […] Read more…

Veckodagarna det är smartast att blogga

by
Calendar-Icon

Kan tidpunkten för publicering påverka hur många som läser dina blogginlägg? Innehåll som är relevant och värdefullt brukar belönas med bra besöksstatistik men även tajmingen kan avgöra om ett blogginlägg får många klick. Måndag Fördel: Läsarna har ännu inte hunnit bli översvämmade av arbetsuppgifter och är ivriga att läsa ikapp om vad som har hänt under helgen. […] Read more…

1 2