e-handel

Dags för storföretagen att komma i kapp

by

Det är dags att modernisera organisationsstrukturen på stora konsumentföretag.  Gränsen mellan reklam, PR, lojalitet, socialt, redaktionellt och marknadsföring blir allt svagare. I konsumentens värld flyter alla beröringspunkter ihop och det  finns hundratals ytor där varumärken kan bygga en relation med slutkund. Men på företagens marknadsavdelningar har inget förändrats.  Dags att komma i kapp konsumenten Företag som […] Read more…

Välj rätt fraktlösning – min ”expressbeställning” med Pixmania och UPS

by

Under julhelgen läste jag boken Ehandel efter starten. I den berättar Mats Ingelborn, grundare av Calzessa.se, vilken avgörande faktor det är att ha en bra (relation till sin) logistik- och fraktpartner. Fick han välja, skriver han, så skulle han personligen leverera alla paket till sina kunder. Jag har precis erfarit en misslyckad e-handelsleverans och tänkte ge […] Read more…

Konverteringsoptimering – del 2 från #outfox2013

by

Här är del 2 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition, där talare från branschen gav sin syn på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet. Läs också Konverteringsoptimering – del 1 från #outfox2013 Magnus Linde – Kostnadseffektiv eyetracking An important lesson for all digital advertisers is: Being viewable does not equal being […] Read more…

Konverteringsoptimering – del 1 från #outfox2013

by

För dig som är nyfiken på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet kommer här del 1 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition. Ben Hunt driver Scratch Web Marketing och pratade om sajtoptimering. Hans erfarenhet var att det ofta är mer effektivt att ta bort innehåll från sajten än att lägga till nya element. I […] Read more…

#ThereseTipsar 13 augusti 2013

by

Google Search Starts Highlighting In-Depth Articles On Search Results Pages  Arbetar du med att skapa unikt, värdefullt innehåll för att marknadsföra ditt företag? Grattis! Google har precis bestämt sig för att belöna ”in-depth” content i sökresultaten. Här finns både general guidelines och instruktioner för pagination markup att följa om du vill att dina inlägg ska kunna få en plats […] Read more…

Conversion is king – för dig som vill lyckas med #ehandel

by

Upplever du, trots massiv marknadsföring och kreativa kampanjer, att det inte genererar de resultat du förväntade dig? Den vanligaste orsaken är att sajten inte lyckas konvertera inkommande besökare. Jag tänkte dela med mig av en liknelse som kan hjälpa dig att få gehör hos marknads- och ITavdelning så att budgeten allokeras där den gör mest nytta. […] Read more…

Context is King – varför då?

by

Innehåll med hög kvalitet men som inte tar hänsyn till kontexten, är lika irrelevant som blöjreklam till ett par utan barn. För att lyckas med content marketing måste du se till att innehållet är anpassat till sammanhanget.  Mycket av det som kommer ur en content/context-strategi kan liknas vid ”nurturing”, en sorts marknadsföring som pågår hela tiden, bakom kulisserna. […] Read more…

Vad är en konvertering värd?

by

Den frågan ställer jag mig ofta när jag ska räkna på kostnad för digital marknadsföring. Vore jättekul om ni ville resonera tillsammans med mig: Vad är en konvertering värd? Hur beräknar man vinstmarginalen på en digital försäljning? Är en ny kund mest värd? Om kunden kommer tillbaka och konverterar via en annons två gånger, har […] Read more…

#ThereseTipsar 11 mars 2013

by

Vill kunderna ha fri frakt eller raketsnabb leverans? Enligt en ny rapport ifrån Boston Consulting Group där 500 nätkonsumenter intervjuats, uppger enbart 9% att leverans samma dag är viktigt för att höja köpupplevelsen. WordPress.com Business: Get a professional website without a professional price tag Denna nya tjänst från WordPress gör det möjligt att starta en professionell […] Read more…

Det här är Social shopping

by

Idag stapplade jag hem från jobbet alldeles för sent, efter att ha debatterat målsättningar för året, prioriteringar och kanalstrategier. Så jag kände att jag behövde pigga upp mig med ett besök på Kicks. Det första fick jag syn på när jag kom in, var ett nagellack som jag sett @lipgloss_bitch posta på Instagram. Det adderade jag […] Read more…

1 2 3 4