e-handel

#ThereseTipsar 15 oktober 2016

by

Nu finns E-barometern för Q2 2016 Här kan du ladda ner E-barometern för andra kvartalet 2016. I rapporten framgår tydligt att den nordiska e-handeln befinner sig på en global marknad: antal svenskar som handlar från utländska sajter ökar. Och allt fler utländska konsumenter handlar från svenska sajter. Ladda ner E-barometern här http://www.hui.se/statistik-rapporter/index-och-barometrar/e-barometern e-barometern handlar om Internethandeln […] Read more…

#ThereseTipsar 7 april 2015

by
Thomas Lundvall på ICA Maxi. Utlämning av förbeställda varor MAXI Linköping ICA
Bild: Mikael Svensson

Customers demand omnichannel communication but they still prefer voice Den omnikanalvana köparen är av naturen otålig: Av 7000 tillfrågade svarar 71% att de väljer att ringa till företag som inte svarar via mejl. När ett inlägg i sociala medier förblir obesvarat så plockar 55% upp luren i stället. Får man inget svar via telefon kommer […] Read more…

Så skapar du en minnesvärd Unboxing Experience

by
unboxing

Vill man bygga ett varumärke värt att minnas ska man satsa på genomtänkta leveranser och värdeskapande uppacknings-upplevelser. När Internetworld intervjuade mig innan nyår framhöll jag samma sak: E-handlare måste lägga mer kärlek på paketet. Du bygger inte ett ehandelsföretag, du skapar ett varumärke där e-handel råkar vara den primära distributionskanalen. Varför är uppackningsögonblicket så viktigt? Första intrycket. Inom digital […] Read more…

Det här är äkta omnikanal

by
Nespresso_app

Nespresso är ett av få företag som lever upp till löftet om äkta omnikanal, och det säger jag inte bara för att jag jobbar där. Jag tycker att vi kan visa fantastiska exempel på en kundcentrerad kanalstrategi och jag vill gärna beskriva hur vår verksamhet ser ut.  I förmiddags släppte Postnord sin senaste e-handelsrapport och jag deltog i en paneldiskussion tillsammans med Mattias Pihlström från […] Read more…

#ThereseTipsar 22 november 2014

by
festive_julskyltning

Efter kritiken – nu ändrar Facebook – Nyheter | SVT.se Nu har Facebook uppdaterat aviseringsinställningarna, med anledning av fjolårets chockartade beslut att begräna räckvidden för organiska inlägg från företagssidor i följarnas nyhetsflöden. Nu kan fansen själv ställa in om de vill se inlägg din facebooksida, men valet måste göras enskilt för varje sida de följer. Kommer de att klicka ”ta emot aviseringar” hos er? Glöm […] Read more…

Så designar du din e-handel med hänsyn till EU-direktivet

by
kop_nu

Sedan den 13 juni 2014 gäller skärpta regler för alla företag som inom EU säljer varor, tjänster eller digitala produkter på nätet. The Directive on Consumer Rights är ett EU-direktiv som sätter regler för vilken information som måste lämnas till konsumenten före, under och efter en transaktion. I Sverige finns de nya bestämmelserna upptagna i lagen om distansavtal. Detta ska framgå innan köp […] Read more…

Lästips som lär dig förstå varför kunderna inte konverterar

by
Brainfluence - the Book

Forskning visar att den fysiska känslan av smärta och känslan när man ska betala för en produkt är densamma. Inte konstigt att vi var 445 personer som idag deltog på Conversion Jam för att lära oss allt om köpbeteende, psykologi och konverteringsoptimering. Vill du också minska smärtan och motståndet på den webbplats du ansvarar för? Då tycker jag att vi börjar med lite självstudier. Brainfluence […] Read more…

3 tips för bättre produktbeskrivningar i din #ehandel

by
SKALBYXOR_polarn

Visste du att 20% av alla avhopp på ehandels-sajter beror på att besökarna tycker att produkterna är otillräckligt och dåligt beskrivna? Om en besökare överger din ehandel och ger sig ut på Google för att leta mer, eller bättre, information om din produkt så skulle de förmodligen hitta det. Hos en konkurrent. Än värre är om kunden […] Read more…

Tänk om varje besökare köpte något

by
Therese apr 17, 20 02 50

Det är en konst att jobba med paketering, rekommendationer, tillval, ”du kanske också vill köpa..” och annan typ av merförsäljning i digitala kanaler. Många ehandlare känner sig stressade över att webben inte har samma egenskaper som en fysisk butik, hyllor med lockprodukter vid kassan som man bara måste ha, butikssäljare som hjälper kunden med svåra […] Read more…

#ThereseTipsar 26 januari 2014

by
Therese Tipsar - bild

Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler | Sara Öhman – Digital marknadsföring Sara skriver om vikten av planering och struktur för att […] Read more…

1 2 3 4