content

Retorik i digital marknadsföring – Podcasten #retpod

by
Therese vid micken

Letar du efter en inspirerande podcast att lyssna på under din lördagspromenad? I det här avsnittet intervjuas jag av retorikkonsulten Camilla Eriksson i ett samtal om Retorik i marknadsföring där vi pratar om tonalitet och användning av humor i kommunikation, digital marknadsföring, målgruppsanpassning, kundens väg till köp och mentala sinnestillstånd. Vi pratar också om Big Data (vad är så […] Read more…

Content Marketing – så lyckas du i praktiken

by
JM content marketing

Det var ett himla tjat, det här med Content Marketing.. men häng med en stund till! För en tid sedan blev jag inbjuden till bostadsföretaget JMs årliga säljkonferens för att föreläsa om hur man lyckas med Content Marketing. Jag inledde min presentation med en liten tillbakablick, en genomgång av varför innehållsmarknadsföring blivit en så konkurrenskraftig […] Read more…

#ThereseTipsar 26 januari 2014

by
Therese Tipsar - bild

Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler | Sara Öhman – Digital marknadsföring Sara skriver om vikten av planering och struktur för att […] Read more…

#ThereseTipsar 29 december 2013

by
Inredningsbutiken Ballards nyhetsbrev - snygg integration med Pinterest

YouTube Rolls Out Live Streaming for All Nu kan alla som verifierar sin YouTube-kanal få tillgång till Live Streaming. Har du något du vill säga i livesändning? Bloggarna som förändrade Sverige – DN.SE Emanuel Karlsten har sammanställt de 9 mest inflytelserika blogginlägg som under året förändrat vårt sätt att betrakta aktuella händelser. Måsteläsning som påminner […] Read more…

Djupdykning i Content Marketing

by
Therese säger hej

Jycken är lämnad, datorn är nedpackat och alla möten är avbokade! Idag ska jag sitta på Scandic Anglais tillsammans med två kollegor och jämföra företagsstrategier för innehållsmarknadsföring och utforska lyckade case. För mig är det viktigt att ibland ta en paus från kontorsrutinerna, byta miljö och bara prata, googla och diskutera med sina arbetskollegor. Vi som […] Read more…

#ThereseTipsar 14 maj 2013

by
SocialMedia Value Creation

My Medical Choice – NYTimes.com Angelina Jolie har precis genomgått en dubbel mastektomi (opererat bort båda brösten) eftersom det visade sig att hon bar på den sk bröstcancergenen. Läs hennes gripande historia om beslutet! ”I choose not to keep my story private because there are many women who do not know that they might be […] Read more…

#ThereseTipsar 5 mars 2013

by
Webbdagarna 2013

Stilnivå eller hur du påverkar utifrån ordval. – Om retorisk påverkan Retorikiska Camilla som driver företaget och bloggen Retorikiska, skriver så himla bra om hur formen bär budskapet. Här är tre av mina favoritartiklar: Förstärkningarnas urlakande effekt. Det misslyckade (utrops)tecknet! Fem tips för enklare texter. Digitala trender & strategi 2013 Anna Gullstrand, VD på Fröjd Interactive, har lagt […] Read more…

Bli en proffsbloggare – hemligheten bakom en lyckad bloggstrategi

by
therese_working

Kämpar du med att hitta inspiration till din blogg, och undrar vad hemligheten är bakom proffsbloggarnas framgång på nätet? Oavsett om du driver en privat eller professionell blogg behöver du en bloggstrategi.  Vad är syftet med bloggen? Om du inte är säker på detta själv, så kommer du inte att kunna driva en blogg med övertygelse. […] Read more…

Hur hämtar du inspiration till bloggen?

by

Eftersom jag fortfarande är kvar på torpet och nätt och jämt har lyckats få en enda darrande stapel på 3G-mottagningen, så får ”Therese Tipsar” vänta till senare. Istället skulle jag gärna vilja veta hur du som företagsbloggar gör för att hitta inspiration till nya inlägg? Såhär hittar jag inspiration: Bevakar nyheter och släpp från The […] Read more…

Gör det du är bäst på

by
handstandOla

I boken ”What Would Google Do?” av Jeff Jarvis uppmuntras vi bloggare att fokusera på våra specialkunskaper. Do what you do best, and link to the rest. Om vi vågade nischa oss mer skulle det resultera i bättre innehåll och ett rikare samarbete mellan journalister, bloggare, media och frilansare. Fördelen med att inrikta sig inom […] Read more…

1 2