content

Marknadsavdelningen som mediehus – så funkar det

by

Det här är andra delen om Marknadsavdelningen som mediehus – i första delen beskriver jag varför vi bör inspireras av publicisterna. Hur transformerar man en marknadsavdelning till ett mediehus? Jag kommer att beskriva hur du kan utnyttja de resurser som redan finns i företaget på ett nytt sätt, och låta dem agera publicister i ert alldeles egna […] Read more…

Marknadsavdelningen som mediehus – vi kan lära från publicisterna

by

Jag har aldrig jobbat på en nyhetsredaktion (för det räknas väl inte att sträckkolla på The Newsroom på HBO?) Men jag har träffat många duktiga journalister, redaktörer och fotografer. Och insikten är denna: Vi har massor att lära från publicisterna! Det är logiskt när man tänker efter Effekten av, och toleransen för, reklam och sponsrat innehåll […] Read more…

Retorik i digital marknadsföring – Podcasten #retpod

by

Letar du efter en inspirerande podcast att lyssna på under din lördagspromenad? I det här avsnittet intervjuas jag av retorikkonsulten Camilla Eriksson i ett samtal om Retorik i marknadsföring där vi pratar om tonalitet och användning av humor i kommunikation, digital marknadsföring, målgruppsanpassning, kundens väg till köp och mentala sinnestillstånd. Vi pratar också om Big Data (vad är så […] Read more…

Content Marketing – så lyckas du i praktiken

by

Det var ett himla tjat, det här med Content Marketing.. men häng med en stund till! För en tid sedan blev jag inbjuden till bostadsföretaget JMs årliga säljkonferens för att föreläsa om hur man lyckas med Content Marketing. Jag inledde min presentation med en liten tillbakablick, en genomgång av varför innehållsmarknadsföring blivit en så konkurrenskraftig […] Read more…

#ThereseTipsar 26 januari 2014

by

Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler | Sara Öhman – Digital marknadsföring Sara skriver om vikten av planering och struktur för att […] Read more…

#ThereseTipsar 29 december 2013

by

YouTube Rolls Out Live Streaming for All Nu kan alla som verifierar sin YouTube-kanal få tillgång till Live Streaming. Har du något du vill säga i livesändning? Bloggarna som förändrade Sverige – DN.SE Emanuel Karlsten har sammanställt de 9 mest inflytelserika blogginlägg som under året förändrat vårt sätt att betrakta aktuella händelser. Måsteläsning som påminner […] Read more…

Djupdykning i Content Marketing

by
Therese säger hej

Jycken är lämnad, datorn är nedpackat och alla möten är avbokade! Idag ska jag sitta på Scandic Anglais tillsammans med två kollegor och jämföra företagsstrategier för innehållsmarknadsföring och utforska lyckade case. För mig är det viktigt att ibland ta en paus från kontorsrutinerna, byta miljö och bara prata, googla och diskutera med sina arbetskollegor. Vi som […] Read more…

#ThereseTipsar 14 maj 2013

by

My Medical Choice – NYTimes.com Angelina Jolie har precis genomgått en dubbel mastektomi (opererat bort båda brösten) eftersom det visade sig att hon bar på den sk bröstcancergenen. Läs hennes gripande historia om beslutet! ”I choose not to keep my story private because there are many women who do not know that they might be […] Read more…

#ThereseTipsar 5 mars 2013

by
Webbdagarna 2013

Stilnivå eller hur du påverkar utifrån ordval. – Om retorisk påverkan Retorikiska Camilla som driver företaget och bloggen Retorikiska, skriver så himla bra om hur formen bär budskapet. Här är tre av mina favoritartiklar: Förstärkningarnas urlakande effekt. Det misslyckade (utrops)tecknet! Fem tips för enklare texter. Digitala trender & strategi 2013 Anna Gullstrand, VD på Fröjd Interactive, har lagt […] Read more…

Bli en proffsbloggare – hemligheten bakom en lyckad bloggstrategi

by

Kämpar du med att hitta inspiration till din blogg, och undrar vad hemligheten är bakom proffsbloggarnas framgång på nätet? Oavsett om du driver en privat eller professionell blogg behöver du en bloggstrategi.  Vad är syftet med bloggen? Om du inte är säker på detta själv, så kommer du inte att kunna driva en blogg med övertygelse. […] Read more…

1 2