Best practices

Roliga, lyckade case inom onlinemarknadsföring och sociala medier.

Location Based Services @Springtime

by

I morse lärde jag mig allt och lite till om Location Based Services av PR-konsulterna på Springtime. Du som trodde att du redan visste allt om hur företag kan marknadsföra sig via LBS-tjänster.. Hade du koll på det här? Det finns ett särskilt ord för att bli incheckad  någonstans trots att man inte är där: […] Read more…

How to close down a Facebook fan page

by

How do I delete a Facebook Page? You will have the option to unpublish or delete your Page. If you choose to delete your Page, this is permanent. From the top of your Page, click Edit Page  Select Manage Permissions Click Delete [Your Page Name] However, try to avoid discontinuing a social media presence. Only deleta a page if it you’re no longer adding value for your […] Read more…

Ditt företag på Foursquare

by
Check in here - Foursquare

Visste du att ditt företag kan ha en egen profilsida på Foursquare? Jag måste erkänna att ”branded profiles” är osonderad terräng för mig! Så låt oss gå igenom vad man kan göra. Om du äger ett företag eller ett varumärke så kan du nå ut till potentiella kunder med erbjudanden, rabatter och tips. Du möter […] Read more…

Björn Borg Swedish Export

by

..är namnet på Björn Borgs underbara onlinekampanj. På love.bjornborg.com uppmanas folk att fotografera sig själva i Björn Borg-underkläder och ladda upp bilder till sajten. Varje måndag väljs ett av bidragen ut till ”Swedish Export of the week” och vinnaren belönas med ett packe nya underkläder samt får sitt foto publicerat som profilbild på Björn Borgs […] Read more…

Så lyckas du med Sociala Medier

by

Jag har tidigare skrivit om 7 sätt att mäta satsningar i sociala medier. Har ditt företag kommit en bit på vägen med att bygga relationer online? Så här vet ni att ni kommer att lyckas även framöver: Ni kommer att lyckas om.. ..ni har lyckats ändra gamla tankebanor. Ni sätter mål precis som inför vilken […] Read more…

Att säga adjö till en kampanj

by
Hot Italian Model for Zanussi

Hur avslutar man isolerade kampanjer som är så vanligt hos stora varumärken som klädkedjor, vitvaruproducenter och biltillverkare? Det finns ju inget målsnöre för marknadsföring i Social Media. Relationer, varumärkeskännedom och kundnytta byggs kontinuerligt över tid. Nyligen fick jag en presentation av ”Hot Italian Model”, en halvårslång kampanj för att marknadsföra vitvarumärket Zanussi som det självklara valet […] Read more…

7 sätt att mäta värdet av Sociala Medier

by

I torsdags var jag med i artikeln ”Svårt att mäta värdet av sociala medier” i tidningen Computer Sweden. Så här uttalade jag mig: Ledningen vill se siffror på ökad trafik och ökade inkomster, men det är jättesvårt att ta fram sådana resultat. Man måste titta på andra saker, säger Therese Reuterswärd Rättelse – det är […] Read more…

1 7 8 9