Best practices

Roliga, lyckade case inom onlinemarknadsföring och sociala medier.

Tips för bättre innehållsmarknadsföring

by

Du kan inte laga en dålig produkt eller ett dåligt erbjudande med en snygg infografik. Men det finns mycket annat du kan göra för att skapa värde med hjälp av content marketing. I Internetworlds artikel Så skapar du innehåll som engagerar dina besökare delar jag med mig av mina rekommendationer. Här är ett utdrag: Mina 5 […] Read more…

Conversion is king – för dig som vill lyckas med #ehandel

by

Upplever du, trots massiv marknadsföring och kreativa kampanjer, att det inte genererar de resultat du förväntade dig? Den vanligaste orsaken är att sajten inte lyckas konvertera inkommande besökare. Jag tänkte dela med mig av en liknelse som kan hjälpa dig att få gehör hos marknads- och ITavdelning så att budgeten allokeras där den gör mest nytta. […] Read more…

Hur gör du för att lyckas med ditt företags närvaro i sociala medier?

by

Hur mäter man sociala medier? Vilka kanaler ska man vara aktiv i? Hur lång tid får det gå innan man svarar på ett inlägg på Facebook? Detta och andra frågor svarade Johannes Sundlo, Mari Dahlén och jag på under en paneldiskussion från Operaterrassen i morse. Vill du se sändningen som @tesas filmade under seminariet så […] Read more…

Snabbkurs i Onlinemarknadsföring

by

Nu finns mina två senaste presentationer från kursen Digital Management på Berghs School of Communication uppladdade på Slideshare. Hoppas att de kommer till användning! 1. Snabbkurs i Onlinemarknadsföring SEO, Epost, SEM, Display, Affiliate, Mobil, Facebook, YouTube, Google+, Pinterest. Köpcykeln Planera en kampanj Content marketing Vad kan du om marknadsföring på internet? av Therese Reuterswärd 2. Analysera […] Read more…

Vad är Content Marketing?

by

Enkelt uttryckt är innehållsmarknadsföring ett sätt för företag att kommunicera med befintliga och potentiella kunder på ett meningsfullt sätt. Content Marketing bygger på att varumärken med hjälp av text, video, bild, humor, färg och form lyckas skapa det förtroende som gör kunden öppen och mottaglig för senare marknadsföring. Från Wikipedia: Content marketing is any marketing […] Read more…

Hur får vi fler prenumeranter till vårt nyhetsbrev?

by

Fråga: Hej Therese! Jag jobbar på ett stort företag där flera av produktområdena redan skickar nyhetsbrev till sina kundsegment. Min avdelning riktar sig mot företagskunder och har inte lika stor databas av adresser och det blir första gången vi börjar kommunicera via e-post. Har du något tips på hur vi får fler prenumeranter? Hälsningar Andrea […] Read more…

Bli en proffsbloggare – hemligheten bakom en lyckad bloggstrategi

by

Kämpar du med att hitta inspiration till din blogg, och undrar vad hemligheten är bakom proffsbloggarnas framgång på nätet? Oavsett om du driver en privat eller professionell blogg behöver du en bloggstrategi.  Vad är syftet med bloggen? Om du inte är säker på detta själv, så kommer du inte att kunna driva en blogg med övertygelse. […] Read more…

Undvik annonsering i oönskade sammanhang

by

Man hoppas att man aldrig kommer att hamna där. Scrolla ner för att se exempel på riktiga tabbar vid placering av digitala annonser! Värna om ditt varumärke – säkerställ att annonser inte hamnar i oönskade sammanhang Se över reglerna för uteslutna placeringar för kontextuell displayannonsering och undantag för kategorier av klipp ni inte vill synas […] Read more…

Multi-channel funnels och attribuering

by

Kommer ni ihåg mitt blogginlägg om hur vi övergick till en strikt ”Last-Click” policy för onlinemarknadsföring och sparade massor av pengar på att inte betala till flera partners för en och samma konvertering? Air New Zealand har precis tagit nästa steg, och det här arbetssättet tänkte jag också få i mål under 2013! Läs hela […] Read more…

Stänga ner generisk PPC – första utvärderingen

by

Ni minns kanske mitt blogginlägg i början av November, där jag beskrev hur vi skulle testa att stänga av alla Adwordsannonser på sökningar som ”hotell i Stockholm”. Nu har det gått lite mer än en månad och jag tänkte berätta hur det har gått! Resultatet är helt galet. Det tar nästan emot att blogga om […] Read more…

1 2 3 4 9