Berghs

Introduktion till Digital Marknadsföring – del 1

by

Kundens köpcykel, rätt budskap vid rätt tidpunkt och en snabbkurs i de viktigaste digitala kanalerna. Det här är föreläsningen som jag håller på Berghs School of Communication två gånger om året i kursen Digital Management. En riktigt behändig introduktion för dig som vill komma igång med digital marknadsföring och lära dig att bli en bättre […] Read more…

Digital marknadsföring på Berghs – Analys och affärsmodeller

by

Den 7 april var det dags för lektion nr 2 för studenterna på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Den här föreläsningen blev intensiv med mycket kalkylering och matematik. Jag erkänner att jag inte riktigt hade anpassat övningarna och exemplen efter deltagarnas förkunskaper. Det blir en lärdom till nästa gång! Lektionsinnehåll Skriva en […] Read more…

Digital marknadsföring på Berghs – kund, kommunikation och kanal

by
Therese på Berghs

För fjärde gången undervisade jag ikväll på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Fantastiskt roligt! Vi hann också med en livlig diskussion om kanalstrategin ”paid, owned, earned” och fördelarna med att förenkla digital marknadsföring på det viset. Lektionsinnehåll Customer Experience Journey – kundens köpcykel à la 2014. Rätt budskap på webben – vem […] Read more…

Snabbkurs i Onlinemarknadsföring

by

Nu finns mina två senaste presentationer från kursen Digital Management på Berghs School of Communication uppladdade på Slideshare. Hoppas att de kommer till användning! 1. Snabbkurs i Onlinemarknadsföring SEO, Epost, SEM, Display, Affiliate, Mobil, Facebook, YouTube, Google+, Pinterest. Köpcykeln Planera en kampanj Content marketing Vad kan du om marknadsföring på internet? av Therese Reuterswärd 2. Analysera […] Read more…

Lyckad föreläsning om digital management

by

I dag höll jag för tredje gången föreläsning på Berghs i kursen Digital Management. Vi gick igenom kanalstrategier och Onlinemarknadsföring, och på onsdag blir det Analys och uppföljning. Vilken härlig klass! Så mycket frågor, så mycket utmanande tankar. Såhär utvärderade eleverna från 2012 mina föreläsningar! Jag säger det igen, om du har chansen att undervisa […] Read more…

Planerade föreläsningar våren 2013

by

De senaste tre åren har jag föreläst, bloggat och debatterat flitigt. Jag har föreläst inom sociala medier, employer branding, CSR och hållbarhet, webbanalys, epostmarknadsföring, krishantering, mobilitet, IT, digital marknadsföring och ehandel. Varje uppdrag har varit unikt och krävt mycket förberedelser. I år hade jag tänkt ligga lågt och prioritera mitt ”9-5” jobb – men några […] Read more…

Back to school – Berghs Digital Management

by

Om du inte har testat att undervisa – gör det! Man lär sig så enormt mycket från diskussioner i ett klassrum. På Berghs School of Communication kan man gå kursen Digital Management där jag håller i två lektionstillfällen. Jag kan garantera att ingen elev tar anteckningar och sen åker tillbaka till jobbet och glömmer bort […] Read more…

Två bra presentationer om digital marknadsföring

by

I våras höll jag i två lektioner för studenter på Berghs, i kursen Digital Management. Här är mina lektionsunderlag från kursen, hoppas att ni har nytta av dem! Den första handlar om onlinemarknadsföring och synergier mellan olika digitala marknadskanaler. Det är en snabbguide till PPC, Affiliate, display, sök, epost och mobilannonsering. Vad ska man tänka […] Read more…

Tillbaka till skolbänken

by

Vad kul att så många gillade Lisa’s gästblogginlägg om Infografik! Vill du också skriva något och lägga upp på TrulyTherese.se? Twittra, mejla eller posta en kommentar så går vi igenom ditt förslag. Föreläsning på Berghs Egentligen var det en himla tur att vädret idag var som en iskall, dyblöt filt för då kan jag med […] Read more…