affärsutveckling

Konverteringsoptimering – del 1 från #outfox2013

by

För dig som är nyfiken på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet kommer här del 1 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition. Ben Hunt driver Scratch Web Marketing och pratade om sajtoptimering. Hans erfarenhet var att det ofta är mer effektivt att ta bort innehåll från sajten än att lägga till nya element. I […] Read more…

Marknadschefens 7 steg till bättre digital kommunikation

by

Marknadschefer världen över kämpar med att få effekt av sin digitala närvaro i en värld där både beteende och teknik förändras i en osannolik hastighet. Att betala sig till nya kunder är dyrt. Enda sättet att hamna i topp på Google är att generera kvalitetsinnehåll och att göra det regelbundet. Människor gör mer informerade val […] Read more…

Bemöt klagomål på Twitter på proffsig engelska

by

Jag postade nyligen ett inlägg om hur man skriver proffsiga mejl på engelska. Inom ett par timmar hade en anställd på företaget http://www.wordsmithmyenglish.com kommenterat på bloggen och hjälpt till att justera en rad fel. Nu har företaget även skrivit ihop det här gästinlägget om hur man bemöter klagomål på Twitter på ett proffsigt sätt. Hoppas […] Read more…

Sista chansen – Mobile Business & Payments

by

På torsdag föreläser jag på Mobile Business & Mobile Payments 2013, en 1-dagskonferens för dig som vill satsa på mobil e-handel och andra mobila tjänster. Det finns fortfarande platser kvar. Klicka här för anmälan och mer information. När: Torsdag 29 augusti i Stockholm Innehåll: Konferensen kommer att handla om hur du kan arbeta framgångsrikt med mobil […] Read more…

Den optimala företagskulturen

by

Är du chef och vill veta hur man bygger den optimala företagskulturen? Då ska du läsa företaget HubSpots interna manifest och personalhandbok: ”Culture Code – Creating a Lovable Company” Det är magiskt! Du kommer att förstå orsaken till deras framgång. Nedanför är två av mina favorit-avsnitt. Missa inte heller slide 86: ”Don’t overthink it, Just Fucking […] Read more…

Att skapa en kundcentrerad organisation

by

När jag träffar andra digitala marknadsförare ser jag ett återkommande mönster: den typiska svenska organisationen  fattar beslut baserat på inbyggda, nedärvda, strikta hierarkier och rapporteringsvägar. Det är långt ifrån så flexibelt det skulle behöva vara för att hantera realtidsmarknadsföring, konsumenternas kanalskifte och dygnetrunt-interaktioner. På LinkedIn hittade jag en artikel om hur företaget ”RCS Mediagroup” fattar […] Read more…

How to get started with Marketing Channel Attribution

by

Are you interested in doing multi-channel analytics and need some guidance? Here are a few ideas and dimensions to get you started. How to get started with Marketing Channel Attribution First, agree on a unified measurement for what constitutes a conversion. ”A sale” , ”A download” or ”A signup”. Agree on a unified value unit, for […] Read more…

Context is King – varför då?

by

Innehåll med hög kvalitet men som inte tar hänsyn till kontexten, är lika irrelevant som blöjreklam till ett par utan barn. För att lyckas med content marketing måste du se till att innehållet är anpassat till sammanhanget.  Mycket av det som kommer ur en content/context-strategi kan liknas vid ”nurturing”, en sorts marknadsföring som pågår hela tiden, bakom kulisserna. […] Read more…

Lathund till att lyckas med sociala medier

by

Jag tänkte dela med mig av mina viktigaste lärdomar och tips inför att skapa en strategi för sociala medier. Den här lathunden kan du att plocka upp när du behöver koka ner det viktigaste till en enda slajd. Förstå att 92% av konsumenter litar på vänners rekommendationer. 33% har förtroende för reklam De som engagerar sig […] Read more…

Vad är en konvertering värd?

by

Den frågan ställer jag mig ofta när jag ska räkna på kostnad för digital marknadsföring. Vore jättekul om ni ville resonera tillsammans med mig: Vad är en konvertering värd? Hur beräknar man vinstmarginalen på en digital försäljning? Är en ny kund mest värd? Om kunden kommer tillbaka och konverterar via en annons två gånger, har […] Read more…

1 2 3 4 9