Organisationsutveckling på eCommerce

Postat den av | Handlar om ,

Idag har min chef, director of eCommerce, kallat till långmöte om organisationens framtid och utveckling. När man pressar ett team på maximal effekt och styrka under en period är det naturligt att stanna upp och utvärdera vilka resurser man behöver mer av, och hur man ska förvalta alla lösningar och produkter som man lanserat.

Här är min önskelista

  • Online Marketing – Need to expand the idea of ”marketing” and involve revenue & pricing, customer service (what do people say about us?) and sales (what does the customer really need)
  • Online Marketing – Free time to work more with concepts for the digital customer experience in the hotels – as well as with Social media.
  • Online Marketing – Free time for idea creation, reacting to the evolving market, stay on top of business opportunities.
  • Online Marketing – Free time to create solutions from insights&data, minimize  ad-hoc requests to justify past initiatives.
  • Online Marketing – Free time to be able to partner with Marketing department.
  • Online Marketing – Hire resource to be dedicated to driving eCRM, events, segmentation, post/pre-stay emails, upsell, incrementals, database, member acquisition.

Sen har jag en massa idéer om hur även content teamet, webbutveckling och social media kan samarbeta för att få ut mer av varandra. Ser fram emot dagen!

image

Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page