I juni fick jag ett mejl med en arbetsbeskrivning som passade mig som handen i handsken. Det sa bokstavligt talat ”klick”! Så nu på måndag börjar jag som Online Marketing Manager på Scandic Hotels. Jag kommer att på global nivå ansvara för strategier inom onlinemarknadsföring, SEM, affiliate, e-post, sociala medier och mobila kanaler.

När jag besökte Hilton i våras blev jag förundrad över hotellbranschen. Läs gärna min berättelse om hur Hilton arbetar med sociala medier och storytelling så förstår du varför! Och finns det något mer njutnings- och upplevelsebetonat än en lyckad hotellvistelse? Oavsett om besöket är ”for business or pleasure” så är en hotellövernattning något som triggar alla sinnen. Varje gång jag checkar in och ut från ett hotell känner jag mig snyggare than a million bucks.

Jag har redan tusen idéer om hur man kan effektivisera marknadsföringen på nätet för maximal försäljning och kundnöjdhet. Och det är extra kul att det ingår i jobbet att trendspana och ha koll på utveckling, nyheter och innovationer inom digitala medier. Hör gärna av dig till med dina några tankar kring hotellindustrin, jag är intresserad av all input jag kan få! Vad får dig exempelvis att välja Hotell Anglais och inte någon av de andra barerna på Stureplan?