Webbdagarna är Sveriges mest välbesökta konferens om internet och digitala affärer. Formatet utvecklas ständigt, ett måste för att kunna fortsätta vara relevant. Jag brukar alltid gå på Webbdagarna och har även deltagit som talare och som expertpanelist. Därför är det extra roligt att få sitta med i Webbdagarnas programråd och hjälpa till med förslag på nytt innehåll, aktuella teman och intressanta talare.

Möte med Webbdagarnas programråd.
Möte med programrådet inför Webbdagarna 2017.

En sak som vi tog upp på vårt möte med Katarina Strömberg, Webbdagarnas moderator, var att införa rundabordssamtal indelade efter yrkesgrupper i anslutning till konferensen. Jag tror nämligen att det finns fler som upplever att de mest värdefulla samtalen är de man har med personer med liknande yrkesprofil som man själv.

Efter en konferens har man lyssnat på en mängd trendspaningar och business cases som gett en inspiration som man vill ta med sig tillbaka till kontoret. För att få effektiva resultat skulle jag uppskatta att bli sammanförd med andra e-handelschefer eller marknadschefer för att diskutera tillvägagångssätt och erfarenheter. Förutsättningarna ser ju faktiskt olika ut om man jobbar som kommunikationschef på en bank jämfört med om man är utvecklare på en startup.

Vilka grupperingar skulle vara vettiga att göra, och skulle ordet vara fritt eller med en moderator? Ska det vara riktigt praktiskt kanske ett workshop-format funkar bäst. Men frågan är om det då hör hemma i Webbdagarna.

Lämna gärna dina synpunkter i kommentarsfältet!

PS. Webbdagarna Stockholm äger rum 21-22 mars 2017 och har varit slutsålt fyra år i rad men du kan redan nu föranmäla dig för att reservera en plats.

Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page