Att president Obama bor på Grand Hôtel idag har inte hindrat Google från att hålla eventet Google Think 2014 just på hotellet som planerat. 2011 års event på temat ”Think Mobile” var riktigt bra, och förväntningarna är inte mindre denna gång.

Ur agendan:

  • Turbulence for the CMO – Mark Curtis, CCO, Fjord/Accenture. Marknadschefens nya roll och utmaningar
  • Digitalt först – Johan Eriksson, Nordic Head of Branding, Google. Hur kan man som annonsör eller byrå ta första stegen mot en digitalt-först strategi?
  • Kommunicera i en digital värld – David Sandström, VD, DDB.  Kommunicera ditt budskap över alla plattformar genom hela köpbeslutsprocessen
  • Fokus på mobilen – Nils Wimby, Byråchef, Isobar. Vad kan vi göra redan nu för att möta de nya processerna, i tillägg till det vi redan gör?
  • Comviq företagscase – Ludvig Andén, Online Sales Manager, Comviq
  • SAS företagscase – Johan Kristiansson, Head of Global Digital Marketing, SAS

Ni hittar mig alltså bekvämt tillbakalutad på ett lyxhotell idag, lyssnande till visdomsord från digitala genier. Har jag tur delar de även ut KitKats.