I dag är jag på Digital Knowledge Day i Stockholm. Love love love att få lära mig om webb, sök och marknadsföring. För hur många hundratals bloggar, tidningar och podcasts man än konsumerar så får man aldrig de där AHA-upplevelserna i de kanalerna. Håller ni med?

En av föredragshållarna är @ashleyfriedlein vars företag och konsultbusiness eConsultancy nog hör till den källa av kunskap som jag, efter Hubspot Inbound Marketing, konsumerar allra mest.

I övrigt läser jag det här just nu:

  • Jobbar du med displayannonsering? Då borde du samarbeta mer med er Social Media Manager och Community Manager. Varför? It´s time to get personal. Display, you’re next
  • ”I mina mörkare stunder undrar jag om vi vars affärsidé utgår från en okunskap börjar bli de som allra mest håller fast vid att det är svårt” skriver Brit Stakston i ett öppet brev till näteliten. Och jag funderar på våra digitala nätidentiteter som en reflektion av de vi vill vara – och om våra ”fejkjag” har en skyldighet att omsätta delningar, likes och retweets i faktiskt handling.
  • Jack Werners nätsnackisar: Fortsättning följer för Konygate , #hairriot, Mass Effects & död mans mejl.
  • ..att man får 5GB gratis med  Google Drive – deras molnbaserad lagring för dina bilder, filer och dokument. Du hörde rätt.

    Mobilen i fokus, både professionellt och privat