Så här kan en sådan dag se ut!

  • 08:00 Lämnar hunden på dagis och tar 2:ans buss tillbaka till Norrtull. Hinner lyssna på två artiklar om digital affärsutveckling i appen Umano. ”Apple’s war on pixels” och ”Why Facebook is teaching its machines to think like humans”
  • 08:30 Checkar in på jobbet (via Foursquare såklart!) Stänger av ljudet på mobilen, öppnar Feedly och läser ikapp vad som har hänt i den digitala (rese)världen på Tnooz.com, travelnews.se och besoksliv.se.
  • 08:45 Går bort till vår UX-expert och ger lite feedback på upplevelsen att checka ut online (testade i tisdags på vårt hotell i Falun). Föreslår att kasta om ordföljden från”Betala och checka ut online” till ”Checka ut och betala online”.
  • 09:00 Planerar min dag och prioriterar aktiviteter i appen Todoist. Börjar med att dra ut en bevakningsrapport Auction Insights på vårt eget varumärke.
  • 09:30 Vi behöver effektivisera vårt sätt att arbeta med sökannonsering, så jag skriver ihop och skickar ut en ny rutin, arbetsfördelning och process för koordinering av våra tio PPC-konton i 7 marknader.
  • 11:30 Det tog tid, och nu är jag superhungrig. Ägnar 20 min åt att kolla mejl och rensa inkorgen innan jag köper en sallad som jag käkar framför datorn.
  • 13:00 Diskuterar SEO-arbete med en kollega. Hur får man lokala initiativ att lira med koncernens strategi? Samtalet leder också in på Facebookannonsering och hur vi smartare spenderar tid och budget mellan länderna.
  • 13:15 Kollar budnivåerna på hotellsökmotorn Google Hotel Finder och hur förra veckans justeringar har påverkat impressions och klick. Mkt spännande.. och oroväckande.
  • 13:30 Får mejl om att ett utdraget partneravtal med en prisjämförelsesajt äntligen är underskrivet! Nu kan vi börja en efterlängtad API-integration och jag kommer att vara kommersiellt ansvarig för projektet. Börjar med att bjuda in till ett första möte.
  • 14:00 Dags för ekonomiarbete, vilket den här gången innebär att göra utdebitering mot hotellen för kostnader vi haft i Q3.
  • 15:00 Börjar sätta ihop en rapport över webbförsäljningen från samarbetet med Ticketmaster, men inser att jag måste omklassificera en mängd kampanjer i SiteCatalyst innan datan blir hanterbar. Det är intäkter på 7 sajter + 5 mobilsajter som ska slås ihop.
  • 16:30 Gör omklassificeringen till SiteCatalyst, som dessvärre tar 72H att kicka in och tar istället itu med inkorgen. Det blir mycket PPC och sökmarknadsföring. Google spottar ur sig produktnyheter till Adwords och jag håller på med ett projekt för Google Display Network.
  • 17:30 Inbox Zero! Dags att hämta jycken och gå hem.
2013-10-28 09.42.24
Tack för idag – slut för idag :)
Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page