Eftersom jag fortfarande är kvar på torpet och nätt och jämt har lyckats få en enda darrande stapel på 3G-mottagningen, så får ”Therese Tipsar” vänta till senare. Istället skulle jag gärna vilja veta hur du som företagsbloggar gör för att hitta inspiration till nya inlägg?
Såhär hittar jag inspiration:
- Bevakar nyheter och släpp från The Big 4: Apple, Twitter, Facebook och Google och skriver om dem.
- Prenumererar på svenska expertbloggar inom digitala medier och gör egna tolkningar.
- Skriver små komihåglappar från vardagen och bloggar sen om lärdomar och erfarenheter i jobbet.
Men jag skulle vilja göra såhär:
- Bevaka trender och vara först att rapportera/reflektera över sådant som inte hunnit bli en snackis än. (Google trends, Twitter..?)
- Rapportera från insidan om hur svenska företag tänker vid aktiviteter i nya medier. (Personliga kontakter, skicka förfrågningar?)
- Göra egna scoop/berättelser, typ Skolgranskning, Twitter Census, Nätmystik. (Tid, tid, tid!)
Vad skulle du ge för tips till en nybliven företagsbloggare för att undvika att bloggen självdör?