Jag tycker att alla som blir tillfrågade av studenter inför exjobb och uppsatser ska tacka ja till att bli intervjuade. Jag hade älskat att få inblick i företagsvärlden medan jag pluggade! Tyvärr är det så att man på den 5 år långa utbildningen jag gick på KTH varken lär sig vad ROI står för, vad som skiljer PR från Marknadsföring, vad Brand Awareness och Path to Purchase innebär eller vad en kommunikationschef sysslar med..

KTH-föreläsning 2001 (Observera "kursboken")

I höstas föreläste jag i kursen Social Media Technologies på KTH. Även Ted Valentin har föreläst på KTH och Martin Deinoff från Creuna pratade på Medieteknik Branschdag.

Studenter  jag träffat  – och deras examensarbeten

Kandidatuppsatser som blir klara i maj 2011

  • Bemötande och kundkontakt vid marknadsföring i Sociala Medier – Gustaf Lundström och Oscar
  • Studie av vitvarutillverkare och deras närvaro i Sociala Medier – Jonathan Kugelberg och Robin Merken
Intervju med Jonathan och Robin