Det har förmodligen inte utgått någon att jag är väldigt engagerad i kriget mellan köpt och förtjänat sök. Jag har uteslutande jobbat på företag i konkurrensutsatta branscher, och Google-optimering har alltid utgjort en betydande del av vår marknadsföringsstrategi. Med tanke på att det görs 5,922,000,000 sökningar på Google varje dag är det en god idé att hålla sig hyfsat informerad om deras planer.

Lyssna på Christian Rudolfs presentation från Webbdagarna så får du snabbkoll på tre områden att hålla sig uppdaterad om, för att säkra stadig söktrafik även under nästa år.

Snabbkoll på senaste söktrenderna

  • E-A-T – Har er webbplats Expertise, Authority och Trustworthiness?
  • Google Shopping – 26% av alla klick sker på produktannonser. Har ni ett produktfeed?
  • Negativ SEO – Har ni en ruting för att övervaka att ni inte utsätts för spamlänkar?

3 SEO trender som Google inte vill att du skall känna till – Webbdagarna i Göteborg 2014