I början av 2010 blev jag ombedd av högsta marknadschefen för Norden att sammanställa utmaningarna jag såg med mitt dåvarande jobb. Nu när jag läser vad jag skrev inser jag att mina känslor nog delas av många som sitter på roller inom Social Media och onlinemarknadsföring. Särskilt  på stora globala företag. Känner du igen dig?

 

Current role: Digital Communications Manager, Nordic Region

Organizational Challenges

  • Corporate apathy and lack of interest
  • Fear of the unknown
  • No motivation to align the online and offline customer experience
  • No online budget + repeated budget cuts
  • No tradition of non-bought media

Administrational Challenges

  • Absence of follow-up, analysis and measurement routines
  • Low internal knowhow
  • No guidelines on how to measure ROI so as to be able to justify resources and efforts
  • Lack of transparency between departments/regions + no shared strategies, poor information sharing.

Personal Challenges

  • Lack of time to make the most of all opportunities and to choose the most effective methods to get optimal results
  • Lack of time to keep up with the latest trends
  • Lack of time to persuade and getting buy-in from senior managers and CEO’s
  • Lack of time and resources in the local markets to execute projects and develop content

Som avslutning hintade jag att 81% av marknadscheferna i världen planerade att öka antalet digitala projekt och att hälften av dem tänkte flytta budget från traditionell till digital media under 2010. När jag lämnade företaget sade han till mig: ”Therese, I think you’ve managed to awake the dinosaurs”

Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page