Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

En föreläsning utan floskler

Idag håller jag föreläsning för KTH och kursen Social Media Technologies. Ämnet är ”Relationship marketing through Social Media”.

När jag föreläste förra året var temat ”From visitors to business: Using social media in the enterprise” och jag minns att jag fick mejl efteråt från två tjejer som ifrågasatte hur jag jobbade med kundkontakt via bloggar. Utan att pressa fram för många floskler (”Social Media is about people”) ska jag försöka förmedla hur man får en företagsledning att uppskatta och utnyttja mötet mellan varumärket och dess konsumenter, och hur den sociala webben kan förstärka känslor, tankar och associationer utan att bli en säljkanal. Jag kommer också att berätta om tekniken som får det hela att snurra som det gör: Klout score, Facebook Edgerank, Google+ och mekanismerna bakom social shopping.

Jag gick ju själv civilingenjörsprogrammet Medieteknik – men då fanns inga kurser i sociala medier. Istället lärde vi oss sånt här spännande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen