För fjärde gången undervisade jag ikväll på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Fantastiskt roligt! Vi hann också med en livlig diskussion om kanalstrategin ”paid, owned, earned” och fördelarna med att förenkla digital marknadsföring på det viset.

Lektionsinnehåll

  • Customer Experience Journey – kundens köpcykel à la 2014.
  • Rätt budskap på webben – vem säger vad och när?
  • Content marketing – hemligheten bakom lyckad innehållsmarknadsföring
  • Context is queen – glöm inte sammanhanget
  • Mekanismerna i de digitala kanalerna – SEM, SEO, Affiliate, Display, Email, Facebook, YouTube, Pinterest, Google+
Digital marknadsföring – Kund, Kommunikation och Kanal from Therese Reuterswärd. (Använd gärna delar från presentationen med källhänvisning!)

Therese på Berghs
Tack alla studenter för er energi, vetgirighet och smarta frågor som utvecklade och utmanade mitt eget tänkande. Vi ses igen på måndag då jag kommer prata om affärsmodeller, kundanskaffning, ROI, webbanalys, hur man skriver kampanjbrief och bygger ett business case.