Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Bingo Rimér och Katrin lanserar webshop

Jag som precis skrev om de här turturduvorna.. Idag lanserar de webbutiken Shoptime tillsammans. Idén låter spännande även om jag funderar på hur det kommer att funka i praktiken. Om Shoptime erbjuder en vara om dagen, hur pass flexibelt känns det? Tanken på låga priser och kundstyrt utbud gillar jag. Risken är väl att det blir för homogent tillslut, det som flest människor vill ha är det som erbjuds. Ingen longtail där inte, något som jag starkt förknippar med onlineshopping. Nu ska jag ge mig ut och testa sajten. Tillsvidare ett klipp från Bingo Rimers och Katrin Zytomierskas pressrelease:

Tanken är att skapa en helt ny typ av butik där kunderna är med och bestämmer vad butiken skall utvecklas till. Initialt kommer shoptime.se att sälja en vara per dag på samma sätt som bellme.se, och med lika låga priser.  Med tiden skall butiken byggas ut efter kundernas idéer. Målet är att skapa en butik som är maximalt flexibel och kundanpassad. Utgångspunkten är det liv huvudpersonerna lever i dag: aktiv småbarnsfamilj 30+ med eget hem. Inom dessa ramar får kunderna bestämma, via omröstningar, enkätfrågor, förslagslåda och annat. [..] I framtiden kommer vi att komplettera med lagervaror och fungera även som en vanlig butik.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen